السبت، مايو 12، 2012

اخرج من البيبان و هد الجدران يا مصري = عن انتخابات هزليه نتحدث


مبدأيا .... انا ضد الانتخابات ... من منطلق اني ضد اللعب مع واحد في لعبه هوا واضع قوانينها و مختار ملعبها و كمان بيحكم فيها ... ووقت اللزوم عنده كمان استعداد انه يضرب القواعد بتاعته شخصيا و يقلب الترابيزه لو شك انه ممكن يخسر .... انا بس عاوز اوضح ان موضوع ان فعلا قد لا يكون ابو الفتوح هو المرشح المفضل من قبل هذا اللاعب ... و لذلك بدأ تقسيم الاصوات عن طريق خالد علي ..... و الان عن طريق حمدين ... اللعب في الاضاءه ... و المؤثرات الضوئيه من اهم ادوات المخرج ..... و هذا هو ما يحدث الان ... و انا هنا لا ادعو لأنتخاب ابو الفتوح لأنني اعرف ان المخرج و صاحب الصاله و المنتج .... اذا اردنا ان نغير نهاية الروايه لن يكتفي بأن يلعب في المؤثرات ... بل قد يستخدم قوته الفعليه و يدخل ممثلين اخرين الى الروايه ... بزي رسمي ... و قد يستخدم بدلا من المؤثرات الصوتيه ... رصاص و قنابل حقيقيه .....السؤال ... هنفضل نتفرج كتير.... و نقعد نشجع و نسقف للبطل بتاعنا بغض النظر عن اسمه في الروايه؟ مهما سقفنا و مهما هو حاول يغير دوره المكتوب عشان يعمل بطوله حقيقيه و يكسب المعركه المسرحيه ... المخرج_المنتج_صاحب المسرح في ايده كل حاجه ..... يبقى الحل مش اننا نتعب ايدينا بالتسقيف .... و صوتنا بالتشجيع ..... اخرج بره المسرحيه .... اطلع بره المسرح ..... شارك في الحقيقه ... الحقيقه بره الجدران اللي رجعت اتبنت حوالينا تاني و كل واحد رجع يحس بعجزه و قلة قيمته .... و يتفرض عليه انه يختار اجابات خاطئه لسؤال واحد ..... ما هو الحل ... الحل بره..... الحل استكمال الثوره .... و لا تقل لي كيف ...فان كنت لا تعرف .... فغيرك يعلمون ....

ليست هناك تعليقات: